Cara Guna Gear P Semasa Parking Untuk Kereta Automatik, Ramai Tak Tahu.

ISU SEMASA

BAGI sesetengah orang, memandu memang susah pada awalnya, tetapi menjadi semakin mudah apabila semakin kerap memandu. Bagaimanapun, ramai pemandu tidak sedar mereka sedang terbiasa melakukan tabiat buruk yang mampu merosakkan kereta.

Apabila menyentuh hal baik pulih kereta, semua orang tahu apa saja isu yang ada kaitan dengan kotak gear, gear atau transmisi memang menelan belanja mahal. Pastinya anda mahu lakukan sesuatu yang terbaik untuk melindungi bahagian kereta paling penting itu ataupun rela merana dengan jumlah bil tidak masuk akal.

 

Zaman sekarang, mesti ramai yang dah pakai kereta aut0matik kan? Tak dapat dinafikan, kereta aut0matik lebih senang dikendalikan berbanding kereta manual. Start enjin, masuk gear, tekan minyak, kereta dah jalan. Jarang dah kita dengar rungutan lenguh kaki tekan clutch macam waktu pakai kereta manual dulu.

Kereta jenis aut0matik ni walaupun nampak mudah dikendalikan, tapi senang jugak timbul masalah hanya disebabkan cara pemanduan kita sehari-hari. Salah satunya cara masuk gear masa parking.Bila nak parking kereta, berapa ramai pemandu kereta aut0matik yang terus masuk gear ‘P’ lepas tu tarik hand brake? Tahu tak sebenarnya, benda yang anda buat hari-hari ni b0leh menyebabkan masalah pada gear b0x. Macam mana b0leh jadi macam tu?

 

Vide0 yang diunggah 0leh pengguna TikT0k @ciktiva ini menjawab pers0alan kenapa cara yang selalu anda buat masa parking tu salah, selain menunjukkan langkah yang betul. Vide0 ini mendapat 805.9 ribu t0nt0nan dan 69.1 ribu sukaan setakat ini.

 

J0m teng0k vide0 di bawah ni untuk ‘selamatkan’ gear b0x anda.

 

sumber: siakap Keli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *