Lelaki Ini Kongsi Tips Turunkan Berat Badan Dari 156kg Hingga Ke 81 kg Hanya Setahun.

ISU SEMASA

Se0rang lelaki dari Bangkok, Thailand menjadi tular selepas dia berk0ngsikan transf0rmasi yang luar biasa di mana dia kehilangan 81kg dalam masa hanya setahun sahaja.

Pada 6 Jun lalu, se0rang lelaki bernama Nes Chedtragull berk0ngsikan kisahnya dalam Faceb0ok dan menyatakan bahawa dia menghidapi 0besiti sejak dari kecil lagi.

Ketika dia memulakan transf0rmasinya itu, beratnya telah mencecah sebanyak 156kg. Dia menyatakan bahawa dia mula mengamalkan pemakanan yang sihat dan berjalan selama satu hingga dua jam sehari.

Setelah setahun berlalu, berat badan Nes dilap0rkan menurun menjadi 75kg.

Nes juga berk0ngs ikan beberapa gambar sebelum dan selepas transf0r masinya, dengan ada sebilangan gambarnya itu menunju kkan dirinya kini memakai seluar lamanya.

Dalam catatan Facebo0knya yang lain, Nes berk0n gsikan bahawa dia memulakan transf ormasinya itu pada bulan Og0s 2019. Selain mengamalkan pemakanan yang sihat dan berjalan kaki setiap hari, dia juga berbasikal di rumahnya setiap hari, termasuk pada cuti umum.

Pada akhir tahun 2020, Nes dilap0rkan telah kehilangan berat badan secara dra stik dan sejak itu dia berjaya mengek alkan kecergas annya.

Nes menasihati mereka yang ingin menurunkan berat badan supaya memilih kae dah yang paling sesuai untuk mereka, baik beren ang, berbas ikal, berja lan, berla ri, atau pergi ke gim.

Makanan adalah salah satu fakt0r utama yang menentukan kesih atan anda. Sihat secara fiz ikal itu adalah sangat penting katanya.

Sebelum perk0 ngsiannya itu menjadi tular, Nes telah berk0ng sikan vide0 sena man yang dilakukannya iaitu berbasi kal, push-up dan hula ho0 ping.

Kesihatan fizikal sangat penting. Jangan lupa mengingatkan ahli keluarga anda untuk menjaga kesihatan mereka katanya.

 

sumber: siakapkeli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *