Gadis Dip4ksa Kawin Atas Permintaan Ibub4panya Untuk Mel4ngsaikan Hut4ng

ISU SEMASA

JAKARTA – Seorang gadis berusia 21 tahun dari Indonesia menjadi tu lar apabila membuat peng akuan terpaksa menjadi isteri kedua demi melunaskan hut ang, lapor Suara.com, semalam.Menerusi raka man video di TikTok, gadis dipercayai bernama Najwa itu mencerit akan kisah hidupnya yang berpoligami atas permin taan ibu bapa bagi melang saikan hut ang mereka dengan suaminya pada Julai tahun lalu.

 

Namun selepas enam bulan berumah tangga, Najwa mendakwa dirinya dicer aikan oleh suami dalam keadaan hamil anak pertama.“Pada Julai tahun lalu, saya dini kahkan dengan suami sebagai ist eri kedua kerana mahu memba yar hu tang orang tua.

 

“Bulan Oktober tahun sama, saya ha mil. Pada Januari tahun ini, suami telah mence raikan saya secara lisan,” katanya mener usi video itu.Tambah Najwa, dia berasa se dih kerana terpaksa memeg ang gelaran janda dan ibu tun ggal di usia yang terlalu muda.

 

Dia sempat menas ihati kaum wanita di luar sana agak tidak terjebak dengan poli gami kerana ia hanya merug ikan mereka di masa hadapan.“Saya tidak minta berge lar jan da dan ibu tunggal di usia awal 20-an tetapi ini bukan kehendak saya.

 

“Buat wanita di luar sana, jangan percaya janji lelaki tentang poli gami kerana mereka boleh meningga lkan kita bila-bila masa sahaja,” ujarnya.Video ini sudah ditonto n lebih sejuta kali, menerima 32 ribu tanda suka dan mengundang tu juh ribu komen netizen yang bersimpati dengan nasib Najwa. – Agensi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *