Gadis Der’ita Kemu’rungan Akibat Putus Cinta

ISU SEMASA

Cinta adalah suatu benda yang penuh dengan misteri. Ianya boleh membahagiakan dan juga boleh membawa deri’ta kepada seseorang.

Seseorang itu boleh berpotensi menghidapi kemur’ungan sekiranya emosinya tidak dapat dikawal.

Seperti kisah sed’ih yang terjadi kepada seorang gadis jelita yang berasal dari Indonesia dan berusia 20 tahun ini.

 

Gadis itu dilaporkan mengalami kemur’ungan yang teruk selepas dicur’angi oleh bekas kekasihnya sejak empat tahun lalu.

Pada suatu hari, dia dikatakan telah terja’tuh dan tidak sedarkan diri secara tiba-tiba. Sebaik dia sedar, dia dilaporkan tidak mengenali dirinya lagi.

Sejak dari itu, dia telah disahkan mengalami gangg’uan ji’wa sehingga dia dikategorikan sebagai Orang dengan Gang’guan Jiw’a (ODGJ).

Ibunya dilaporkan telah berusaha mencuba pelbagai raw’atan alternatif untuk mengatasi mas’alah kemur’ungannya, namun segalanya tidak berhasil.

Gadis itu juga dilaporkan terpaksa dikurung di dalam sebuah bilik di rumahnya. Bukan kerana takut dia menga’muk, tetapi kerana ibu bapanya khuatir gadis itu melarikan diri seperti yang pernah terjadi beberapa kali sebelumnya.

Setelah empat tahun dikurung, gadis tersebut difahamkan telah dibawa untuk mendapatkan raw’atan di RSUD Dr. Harjono Ponorogo.

Setelah sebulan dirawat di sana, keadaannya tampak lebih tenang berbanding dengan keadaannya sebelum ini seperti yang dapat dilihat dalam video semasa dia memeluk ibunya itu.

 

 

 

 

sumber: siakap keli

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *