Jika Tidak Terkawal Kese’sakan, Pihak Polis Tidak akan Teragak-Agak Menutup Pusat Rekreasi

ISU SEMASA

Pelbagai aktivti riadah dan rekreasi selepas berkurung sekian lama di rumah, susulan kelonggaran merentas daerah dibenarkan khususnya dikawasan Lembah Klang.

Memetik l4poran Berita Harian, p1hak p0lis tidak ter4gak-4gak untuk mencadangkan kepada pihak berkuasa berkaitan supaya pusat rekreasi ditvtvp jika terlalu ses4k dengan keh4diran orang awam yang tidak mematuhi prosedur operasi standard (S0P) terutama penj4rakan f1zikal.

Menurut Timbalan Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA) Bukit Aman, Datuk Mastor Mohd Ariff, ketika ini, pihaknya akan membuat pemantauan pematuhan S0P dari semasa ke semasa terutama di Lembah Klang yang beralih ke Fasa 2 Pelan Pemulihan Negara (PPN), Jumaat lalu.

“Polis menyedari keghairahan orang ramai beriadah di sungai, padang dan pantai terutama membabitkan warga Selangor, Kuala Lumpur serta Putrajaya. Justeru, polis membuat pem4ntauan dan heb4han dengan memberi nasihat supaya mereka mematuhi S0P seperti penjarakan fizikal.

“Bagaimanapun, jika keadaan tidak dapat dikawal ak1bat keses4kan dan pengunjung terlalu ramai, polis tidak teragak-agak untuk mencadangkan supaya pusat rekreasi ditutup,” katanya.

Ditanya tindakan kompaun kepada pengunjung, Mastor berkata, ia pilihan terakhir jika mereka menghiraukan nasihat polis supaya mematuhi S0P.

“Kita mengambil pendekatan berhemah dahulu dengan memberi nasihat. Kalau mereka masih berdegil, pilihan terakhir ialah dengan memberi kompaun,” ujarnyanya.

Pihak SantaiViral tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman social ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

kredit:trendingkini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *