Caprice Bera’ni Bersumpah Atas nama Ibubapanya Bahwa Mengenali ”Perangai” Lelaki itu Bermula Di Gaza

ISU SEMASA

Semakin lama semakin hang’at isu tentang melibatkan seorang pendak’wah terkenal berkaitan tentang ser’angan sek’sual dan dikatakan semakin banyak pendedahan berlaku.

Sejak akhir-akhir ini, semakin hangat isu berkaitan seran’gan sek’sual melibatkan seorang penda’kwah terkenal sehingga banyak bukti telah didedahkan.

Jika disebut tentang perkara ini, sudah pasti ramai akan mengaitkan dengan penyanyi rap, Caprice yang menjadi salah satu ‘watak’ utama dalam isu ini.

Namun, dia bukanlah dalang dalam isu ini, sebaliknya Caprice dilihat sering memuat naik hantaran mengenai petunjuk akan perilaku pendakwah terkenal itu.

Caprice terus bon’gkarkan pelakuan pendak’wah

Aktivis kemanusiaan, Caprice atau nama lengkapnya, Ariz Ramli, 33, terus melakukan pembongka’ran demi pembongk’aran melibatkan perlakuan seorang pendak’wah.

Caprice melalui Insta story miliknya menyatakan bahawa dia berani bersumpah di atas nama ibu serta ayahnya bahawa dia mengenali ‘perangai’ lelaki itu sejak dari isu Gaza lagi.Wallahi (sumpah) atas nama ibu dan bapa saya, sejak isu Gaza, saya dah kenal siapa sebenarnya lelaki ini.

Menurutnya, dia juga turut percaya akan apa yang berlaku sekarang adalah balasan buat individu tersebut.

Sebab itu saya marah dan beremosi. Saya percaya apa yang berlaku sekarang adalah apa yang kita panggil sebagai karma.

Melalui insta story yang lain, dia mengakui turut berasa gembira kerana orang ramai telah mengetahui perkara yang sebenar-benarnya.

Sejak tiga bulan, hidup saya sangat menca’bar. Saya tidak mahu bersikap bur’uk tetapi saya sangat-sangat gembira sekarang.

Bayangkan kalau semua ini tidak berlaku, siapa yang akan percayakan saya? Tiada sesiapa.

Apa jadi jika Caprice sokong di pihak yang salah?

Selain itu, terdapat sebuah pertanyaan daripada pengikut Instagramnya yang bertanya apa akan terjadi sekiranya usahawan itu berada di pihak yang sal’ah.

Namun, Caprice dengan tenang menjawab dirinya tidak pernah menyokong perkara yang salah dan sekiranya sal’ah, dia pasti akan meneg’urnya.

Sebelum ini berapa banyak kes artis cu’rang dengan bini (isteri) mereka dengan (pendedahan) satu gambar atau video, kalian semua kec’am, tapi apabila melibatkan (orang) kes ini, husnuzon (bersangka baik).

Turut beri kenyataan sarkastik

Menerusi hantarannya di laman Instagram, dia turut memberikan sebuah kenyataan yang penuh bermakna berkaitan ketaksuban terhadap seseorang manusia.

Menurutnya, sesorang individu khususnya beragama islam akan kelihatan bodoh jika terus mempertah’ankan seseorang yang melakukan kesalahan.

Bagaimanapun, hantaran yang dibuat oleh penyanyi berusia 33 tahun telahpun dipa’dam oleh pihak Instagram selepas dikatakan telah melang’gar garis panduan media sosial itu.

Meninjau pada hantaran yang lain, Caprice dilihat terus menerus memuat naik di insta story berkenaan para pengikutnya yang ingin memohon ma’af kepada dirinya. Perkara itu disambut baik olehnya dan dilihat memaaf’kan mereka semua.

 

Kredit: Instagram Caprice I Kosmo!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *